Když mám volno - neležím
Navigace: Ján Jura > Modely 1/43 > » Aero

» Aero

První vůz vyráběný firmou Aero byl upravený vůz ENKA od firmy Košař, ta ho sama od roku 1927 s úspěchem prodávala. Automobil Aero s jednoválcovým motorem o obsahu 500 ccm bylo v roce 1929 možné koupit za stejnou cenu jako motocykl se sajdkárou, tj. 18 000 korun. Tato Aerovka sice patřila do kategorie vozítek, ale vypadala a chovala se jako "dospělý" automobil. Původní Aero 500 bylo v roce 1931 zdokonaleno a dostalo nové typové označení Aero 662 a vyráběl se v letech 1931–1934. To poháněl řadový dvouválec o obsahu 662 cm³. V roce 1933 následovalo Aero 1000 s litrovým motorem. V roce 1934 vznikla nová řada Aero 30 a později i velký vůz Aero 50.
Vozy Aero Pony a Aero Rekord, tajně vyvíjené během druhé světové války, se úředním rozhodnutím již nedostaly do sériové výroby.

Na podzim roku 1945 byla společnost znárodněna a výroba vlastních osobních vozů ukončena. Místo toho byla do vysočanské továrny přesunuta výroba lehkého nákladního vozu Škoda 150. Ten zde byl vyráběn v letech 1945–1947 jako Aero 150.
Pod značkou Aero se v letech 1947–1951 vyráběl osobní vůz Minor II, vyvinutý továrnou Jawa.

Seznam moelů:

30 Lochness, 30  4 sic, 50 coupe, 50 cabriolet Sodomka, 50 Dynamik Sodomka, Pony P750, Minor II Limousine,

1.JPG
5.JPG
10.JPG
11.JPG
11 - 2.JPG
12.JPG
13.JPG
P1080981.JPG
 
© jan75.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky