Firma Tatra byla založena již v roce 1850 Ignácem Šustalou. Na začátku se jednalo o malou firmičku, která se soustředila na výrobu kočárů a bryček (povoz za koně). Postupně se stávala čím dál více populárnější. Byla velmi moderní, a proto se přizpůsobovala tehdejší době. To znamenalo změnit orientaci na nový druh dopravy, kterým byla železnice. V roce 1882 firma Tatra vyrobila 15 železničních vagónů. O patnáct let později dokázala vytvořit první osobní automobil ve střední Evropě. Jeho jméno bylo Präsident. Už v devatenáctém století, konkrétně roku 1898 se firma pyšnila nákladním automobilem. Velký zlom nastal v roce 1890. V něm se totiž firma změnila v akciovou společnost s názvem Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft. Ovšem to nejdůležitější měla budoucí automobilka stále před sebou. Bylo to meziválečné období. Za změnou názvu automobilky Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft na Tatra byly testy modelu NW U/Tatra 10 v roce 1919 v Tatrách. Po zdolání náročné trasy ze Štrby do Tatranské Lomnice bylo rozhodnuto o přejmenování firmy a vozidel NW na Tatra a rozšíření výroby. Společnost se nyní specializovala na osobní automobily, nákladní automobily, železniční motorové vozy a letadla. Po druhé světové válce se Tatra věnovala výrobě nákladních automobilu a luxusních limuzín. V roce 1989 došlo k útlumu firmy kvůli privatizaci. Povedlo se ji přežít jen díky státní zakázce. Ovšem dnes je Tatra zpět na nohou a daří se ji velmi dobře. Vyváží své nákladní vozy po celém světě a uvažuje o modernizaci.